2024. május 27., hétfő

Érik a cseresznye

Idén szerencsénk volt a gyümölcsfákkal, mert a tavaszi fagyokat megúsztuk. Ez meg is látszik a cseresznyefákon. A korai fajta igen csak kitett magáért, csak úgy roskadoztak az ágak a rengeteg gyümölcstől. A sötétre érett szemek ráadásul ízletesek és édesek is. Ebből rengeteg kompót és lekvár lett. (Az utóbbit majd még feljavítjuk valami meggyel.)

A későbbinek még van néhány hete, hogy megérlelje a bogyóit. Ez még finomabb szokott lenni. Sajnos ezen a fán nincs annyi gyümölcs, mint a másikon, de azért nem panaszkodhatunk erre sem.

Ültettem egy szőlőt is. Ez tulajdonképpen egy kísérlet. Néhány hónapja kaptam lemetszett ágakat, amelyeket vízben tartottam, és szépen kihajtottak. Amikor már kis gyökérkezdemény is volt rajtuk, akkor beültettem poharakba, és azóta ott erősödtek. Most az egyiket kiültettem a sorba. Majd kiderül, hogy megmarad-e.

 Készült egy magaságyás is a kertbe. Ebbe egyelőre még folyamatosan kerülnek a növények. A tetejére meg majd még mulcs is, hogy védve legyen a gaztól és a kiszáradástól.



Nincsenek megjegyzések: