2011. október 24., hétfő

Begyűjtés

Az utóbbi időben csak gyors látogatásokra jutott időnk. Leszedtünk meg felszedtünk ezt-azt, aztán már fordultunk is. A termények őszi begyűjtését aztán gyorsította a fagy is, mivel nem akartuk, hogy a még meglévő paprika, karalábé és hasonló tönkre menjen. Sikerült is a fagyok előtt minden olyat begyűjtenünk, aminek ártott volna a hideg.

Hétvégén már a növénymaradékok eltüntetése és a terület előkészítése volt a feladat, hogy majd az esőt követően a szántást is el tudjuk végezni. Sikerült szereznünk egy adag istálló trágyát is, a szántáskor ezt is beledolgozzuk a talajba. A kép előterében lévő póréhagyma viszont nem törődik a hideggel, egy-két mínusz meg sem kottyan neki. Mi pedig töltögetjük a szárát, hogy minél nagyobb legyen. Meg is hálálja, finom hagymát csemegézünk belőle.

9 megjegyzés:

margoo írta...

A kérdésedre itt tudok válaszolni :))
A bodzád még ugyan jól adta a pálinkát! Olvastam máshol is, nagyon rosszul adja. Gondolom ezért is olyan drága, képes csak 1-3 litert pálinkát adni 100 liter cefréből :((
Pedig mennyit kell dolgozni érte! Aztán egy jó ötlet, amit én is későn kaptam : amikor forrni kezd a cefre, egy tüllzacskóban szárított bodzavirágot kell beletenni, a finom aroma miatt. Jövőre megpróbáljuk. Amúgy végül meglepően sok pálinkám lett, közel 8 liter! Szokatlan az íze... Neked ízlik?

margoo írta...

Ebben a szép, oszlopos házban laktok? Gyönyörű :))

porta írta...

Margoo, köszönöm. A 8 liter már jó mennyiség. Eddig csak azt hallottam, hogy kész pálinkába teszik a bodza virágot. Kíváncsi vagyok ennek az eredményére.
Ez a szép, oszlopos ház tulajdonképpen a második otthonunk.

éva írta...

Mindég elolvasom az új bejegyzéseket ami igen ritkán adodik és ritkán is jártok ki amit sajnálok,tudom nincs rá idö de egy kis befektetés és lehet pénzt csinálni belölle csak itt kéne élni ehhez,nagyon szép ez a régi tornácos:)

porta írta...

Éva! Kifejtenéd ezt bővebben? Odáig értem, hogy nincs időnk. De mire gondolsz a befektetés meg a pénz csinálás kapcsán?

Vicuska írta...

Mesés ez a második otthonnak nevezett tornácos házikó, élvezettel olvastam végig az összes bejegyzést, sőt, a férjemnek fel is olvastam belőle. Ügyes, kreatív, szorgos, dolgos ezermester emberek meleg fészke, még ha nem is az első (második...)! :)

éva írta...

Akkor arra gondoltam,hogy itt kéne élni és a termésböl pénzt lehetne csinálni,talán a rohano életet meglehetne állítani és magad gazdálkodnál. Kb erre gondoltam:) de jó indulattal

porta írta...

Igen-igen! A jóindulattal kapcsolatban kétségem sem volt! :)
Ezen már mi is agyaltunk. A munkám és egyéb kötöttségek miatt nem tudunk a portára költözni, pedig pl, az útiköltséget biztosan megspórolnánk. Szóval marad az, hogy messziről magunknak termelünk, és közben kikapcsolódunk. Szerencsére azért ez sem kevés.

porta írta...

Vicuska! Örülök, hogy tetszik a blog. A pozitív visszajelzés mindig jól esik, sőt a vége felé már majdnem elpirultam. :) Még a feleségemnek is felolvastam. :)